Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb gekozen voor "Niet splitsen" omdat ik bijna geen Nederlandse series kijk, maar wel af en toe Vlaamse series. Maar splitsen is ook prima, dan moet ik waarschijnlijk een extra keuze blanco houden volgend jaar :-)
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb gekozen voor "Niet splitsen" omdat ik bijna geen Nederlandse series kijk, maar wel af en toe Vlaamse series. Maar splitsen is ook prima, dan moet ik waarschijnlijk een extra keuze blanco houden volgend jaar :-)
Snap ik, we willen vooral splitsen, althans voor dit jaar uittesten, omdat we zien dat Belgische series een beetje ondersneeuwen onder de hoeveel Nederlandse series die er uitkomen. En dat er meer naar gekeken wordt, simpel weg omdat de Nederlandse series vaak ook in Belgie te zien zijn, maar helaas vaak niet andersom.
Je zou een 60/40-verdeling kunnen maken, want om heel eerlijk te zijn staan er bij de lopende verkiezing bij de Nederlandse series een paar die wat mij betreft meer bij Teleurstellend passen.
Voor mij zit het vooral in zichtbaarheid en vergelijking. Nederlandse en Vlaamse series worden nu eenmaal in verschillende contexten gemaakt en bekeken, waardoor ze in één categorie niet altijd eerlijk naast elkaar staan. Een splitsing (desnoods tijdelijk) lijkt me daarom logisch om te kijken of beide beter tot hun recht komen. En als blijkt dat het niks toevoegt, kun je altijd weer terug.
Absoluut splitsen. Ik schrijf nu al een paar jaar de serie van het jaar column en elke keer wordt er 'geklaagd' dat er te weinig Belgische series tussen staan. Echter deze worden te weinig genoemd in polls en op het forum en ik denk dat elk land zijn eigen favorieten heeft. Ben wel bang dat de Belgische serie die ook in Nederland wordt uitgezonden, sowieso de winnaar wordt